Niels de Waard

Niels de Waard


Mijn naam is Niels de Waard en momenteel vervul ik de rol van
teammanager bij VodafoneZiggo.Met meer dan 15 jaar ervaring in de
klantenservicebranche, heb ik een stevige basis ontwikkeld.


Ik begon mijn carrière als callcentermedewerker, waarna ik
doorgroeide naar de functie van IT Support Engineer bij Vattenfall
(Nuon). Vervolgens heb ik de overstap gemaakt naar VodafoneZiggo,
waar ik begon als IT Support Engineer en geleidelijk aan ben
doorgegroeid naar de rol van teammanager.


Het streven naar klanttevredenheid is mijn drijfveer. Door goed te
luisteren naar de behoeften van de klant en deze te vertalen naar
passende oplossingen, streef ik ernaar de klant niet alleen tevreden
te stellen, maar zelfs te overtreffen. Dit geldt zowel voor interne als
externe klanten.


Van nature ben ik pragmatisch ingesteld en zie eerder kansen dan
problemen. Tijdens het vinden van oplossingen houd ik rekening met
de input van alle betrokken partijen.


Communicatief ben ik sterk onderlegd. Gedurende mijn hele
loopbaan heb ik functies bekleed waarbij ik direct contact had met
klanten. Of het nu ging om externe klanten bij Nuon of interne klanten
bij VodafoneZiggo, ik ben altijd in staat geweest om klanten vriendelijk
en empathisch te benaderen.

Competenties en Vaardigheden

  • Communicatie
  • Oplossingsgericht
  • Leidinggeven
  • Klantgericht
  • Servicegericht
  • Flexibel
  • Coachend

Werk ervaring

2017-Present
Teammanager Local Support | VodafoneZiggo


  • Operationeel aansturen van een team van 16 FTE verspreid over het land
  • Optimaliseren van processen en procedures (Agile)

2010-2017
(Senior) Employee Local Support | VodafoneZiggo


  • Het oplossen van technische en softwarematige incidenten aan desktop, laptop, printer, vaste en mobiele telefonie e.d.
  • Vervangen van Teammanager bij afwezigheid

2009-2010
Medewerker Operationeel Support | Nuon


  • Het oplossen van technische en softwarematige incidenten aan desktop, laptop, printer, vaste en mobiele telefonie e.d.
  • Realiseren van autorisaties voor softwareapplicaties van Nuon

2007-2009
Teamleider Zakelijke Klantenservice PWM | Nuon


  • Operationeel aansturen van een team van 12 tot 20 FTE
  • Optimaliseren van processen en procedures (LEAN methodiek)

2000-2007
Front Office Medewerker Consument en MKB | Nuon


  • Het oplossen van klantvragen
  • Opleiden en begeleiden van nieuwe mensen

Opleidingen / Cursussen

2023
AI Essentials & Fundementals


Bij opleider Global Knowledge

2023 
SCRUM Master


Bij opleider Gladwell Academy

2023 - Diploma
ITIL 4


Bij opleider Global Knowledge

1997 - 2000 - Diploma
MBO - Medewerker Beheer Informatiesystemen


Horizon College Alkmaar

1993 - 1997 - Diploma
MAVO


Commenius MAVO (PCC) Alkmaar